CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, 30 October 2011

seminggu lagi

assalamualaikum.......


tadi pagi2 ibu dah gerak...dengan mls nye ak bgun and mandi....adoiyaii..bru ingt nk bgun lambat..
kite owg siap2..then g umah menteri besar...ada ceramah kat sana....
ceramah tu cita pasal HARI RAYA HAJI....


ustaz tu ckp actually bkn raya haji..yg paling tepat RAYA KORBAN!!
lau raya haji owg yg wt haji je la bleh raya kan..huhuhu...
pastu,nk wt korbannie org tu kena:
1.baligh
2.islam
3.waras
4.berkemampuan
5.binatang yg nk disembelih


then,binatang tu mesti:
1.sihat
2.xcacat


ha...ari ni bru la ak taw, lau kite wt korban kite disunatkan tgk n u know what?? mcm mne darah tu mengalir mcm tu lah dosa kite keluar...mkne nyew? wt la korban ek,smoga dosa yg xtertanggung tu kurang sikit..


kanak2 yg xcukup imo xleh wt korban tp boleh tumpang wt aqiqah..
then aku baru dpt taw org yg wt korban nazar xboleh makan daging yg dye korban tu,lau dye makan dyer kena ganti balik daging tu..


pastu,ustaz tu ckp,org yg wt kerja semasa korban tu xboleh dpt daging koraban lebih dr org len..lau org len dpt 1 kilo,dye pon kne ambik satu kilo...tp lau yg wt kerja tu nk gak upah bole tp dgn wang len la...mksudnye xboleh ambik upah dgn daging korban..


lau nk cite semua bnyak sgt pulak...ni jela yg dpt kongsi pown...lau nk taw lebih2 lagi search la ibadah korban k..


chill beb!! c at next entri yaa....


*lau ad yg silap tu maaf,mungkin aku silap tafsir ape yg aku dpt 

0 wish eka slimm: