CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, 23 July 2011

ToLonG!!

''TOLONG?''
ape hal ni..tibe2 je tolong...huhuhu
sbenarnya nk kongsi sikit...smalam nmpk 1 insiden yg x sedap mate memandang..ape??haa ni nk cite ni...
mcm nie..ad satu kete tu tetibe brhenti tgh jalan,pada hal kete berderet kt blakang...rupe2nye kete dye rosak...dye pown kua la...nk tolak kete dye...mse tu rmai budak muda kt tepi tu tp sekor pown x nk tolong..bute mata gamak nye...cina tua tu siap pggl lagi mntak tlg tolak kete dye tapi smue wt bodoh je...xcukup akal agak nye...tu pasal xphm owg mntk tolong...ak yg yg pompuan pun ase nk tlg...nme je kaum adam..KHALIFAH!!mne pegi otak tu ak pown xphm...lau mcm ni la peangai khalifah xpayah la...g terjun laut je...geram n sakit aty tol bile ingt balik pasal tu...xde hati perut langsung!ape??koang tanye npe ak x tlg...mse tu ak kt dlm pagar...jauh lau ak nk kuar pown...ALASAN!!! lau ak kuar pown agak nye sempat dye tolak sndiri...akhir nye uncle tu tolak sendiri kete dye ke tepi...sorry uncle,sya leh tlg tgk je...xmmpu wt ape2..


yang aku peasankn sesetengah ank muda kite ni just tolong owg yg sebangsa dengan depe je..bukan takat ank muda je sesetengah masyarakat len pown sama...knp mcm tu?kita duduk dalam satu negara,guna pakai undang2 yang sama,persekitaran pown sama..mcm mne nk jayakn dasar negara lau semua nk ikut bangsa n kaum..lau mcm ni penat je PM kite wat kempen 1malaysia..bg sumbangan sana sini tapi rakyat xnk hargai..


whatever larh...suke ati koang la nk idup mcm mne..ingt ape yg kite wt tu akn trkena balik kt kite..kehidupan ni umpama roda..ad masa kita di atas,ad masa kita di bawah..


p/s:xberniat nak kondem sape2..just untuk owg2 yang terlibat je...

4 wish eka slimm:

misz sue said...

wah prihatin sungguhhhh

fyna said...

kesian dekat uncle tu kan..kenapa la diorang tak nak tolong..bukannye susah pon..dapat pahala kot =.=

fyna said...

ish sampai hati diorang kan? kesian uncle tu..

syafieyka_ff92 said...

tu la...kesian kt uncle...
ape salah nye tolong..bukan nk kne bayar pown...just tolak..xfhm2..